8.6.14

DIY: Top met franjes

Super leuk nu het warmer weer wordt om je oude tuniekjes om te toveren tot leuke zomerse croptops met franjes. Een verfrissend drankje in de hand, rugzak om, je rayban´s op en je past zo helemaal tussen alle festivalgangers.

In deze post laat ik je zien hoe simpel het is om dit zelf te maken. Dit is wat je nodig hebt:
  • Je (textiel) schaar
  • Kralen, schelpjes, veren etc. Whatever you like
  • En je tuniek (of shirtje) natuurlijk

Knippen

Het eerste wat ik gedaan heb is de elastische zoom van de onderkant af geknipt. Hierdoor leek mijn tuniek op een "zak" wat ik altijd super lelijk heb gevonden.
Daarna vouw je, je tuniek dubbel om het midden te vinden en deze markeer je met een speld. Vervolgens ga je kijken waar je wilt dat de franjes beginnen. Hier visualiseer je een driehoek (zodat de franjes in een punt vallen) en begin je te knippen naar deze lijn toe.
Knip de stroken zo dik je zelf wilt en trek er daarna even flink aan. Dit zorgt ervoor dat de stof rekt en naar binnen gaat krullen. Hierboven zie je het verschil tussen de linkerkant die net geknipt is en de rechter kant waaraan ik heb getrokken.

Knopen

We are almost there! 
De volgende stap is om bij de aanzet van je franjes een klein knoopje te maken en deze goed aan te trekken. Als je dat gedaan hebt pak je twee franjes die naast elkaar liggen en knoop je deze samen, en zo herhaal je dit patroon zo vaak je wilt.

Ik heb ervoor gekozen om alleen de tassels bij de punt in het midden verder door te knopen naar beneden en de rest zo te laten hangen.

Versieren

Nu het leuke gedeelte, namelijk het versieren van je croptop. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Hier heb ik gekleurde kralen gebruikt maar je kunt ook aan de gang met schelpjes, steentjes en zelfs veren it's all up to you!
Bevestig je kralen met een knoop and you are done! Nu kun je lekker genieten van je zelfgemaakte croptop.

TIP

Gebruik je leftovers om een leuk bijpassend armbandje te maken voor bij je outfit! 


No comments :

Post a Comment